Pomiar wartości kultury przedsiębiorstwa. Część 10


via GIPHY


Mierzenie wartości kultury polega na badaniu pracowników, przy czym pomiar wymaga autentyczności, precyzyjnego definiowania klimatu i kultury organizacji oraz bezpieczeństwa.


Kultura przedsiębiorstwa definiowana jest jako wpływ na motywację i zachowania pracowników, uwzględnia przejrzystość celów oraz środki stosowane do ich osiągnięcia.[1]

Kultura odzwierciedla uznawane powszechnie przez ludzi normy, które mogą lecz nie muszą łączyć się z wartościami. Rozróżnienie to nakłania menedżerów do jasnego określenia konkretnych postaw i zachowań niezbędnych do realizacji strategii firmy.
"Wartości same w sobie są zbyt niejasne, by ujawnić co pracownicy rzeczywiście myślą o przedsiębiorstwie i o tym, jak powinni się zachowywać. Wszyscy pracownicy mogą zgadzać się, że spójność, czy obsługa klientów są ważne, lecz mogą nie wiedzieć, co te wartości dla nich znaczą i jak mają je przekładać na ich codzienne działania. Lepiej zatem mierzyć i kontrolować konkretne postawy i zachowania niż wartości.[2]



[1] M. Buckingham, C. Coffman: "Po pierwsze złam wszystkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej",MT Biznes, Warszawa 2001
[2] Charles O’Reilly dyskusja na temat rozgraniczenia norm i wartości, Stanford Graduale School of Business, ten i inne przykłady opierające się na badaniach O’Reilly;ego, k. Chapmana i D. Caldwella: Thinkshed 

Komentarze

Najczęściej czytane

Zaangażowany zespół? Cz.2 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Kreatywność, dopamina, sen i ból.*

Ból to wyzwanie cywilizacyjne. Cz.4 Zaangażowany zespół? Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu.

Mam kota (!) na punkcie bezpieczeństwa. Czy znam sąsiada?

Zaangażowany zespół? Cz.1 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Empatyczne strategie wsparcia pracowników.

Notepad online about me. EN/PL Notatnik online o mnie.

Organizacja ucząca się. Teoria działania. Bariery w uczeniu się. Część 1