Pomiar wartości kultury przedsiębiorstwa. Część 10


via GIPHY


Mierzenie wartości kultury polega na badaniu pracowników, przy czym pomiar wymaga autentyczności, precyzyjnego definiowania klimatu i kultury organizacji oraz bezpieczeństwa.


Kultura przedsiębiorstwa definiowana jest jako wpływ na motywację i zachowania pracowników, uwzględnia przejrzystość celów oraz środki stosowane do ich osiągnięcia.[1]

Kultura odzwierciedla uznawane powszechnie przez ludzi normy, które mogą lecz nie muszą łączyć się z wartościami. Rozróżnienie to nakłania menedżerów do jasnego określenia konkretnych postaw i zachowań niezbędnych do realizacji strategii firmy.
"Wartości same w sobie są zbyt niejasne, by ujawnić co pracownicy rzeczywiście myślą o przedsiębiorstwie i o tym, jak powinni się zachowywać. Wszyscy pracownicy mogą zgadzać się, że spójność, czy obsługa klientów są ważne, lecz mogą nie wiedzieć, co te wartości dla nich znaczą i jak mają je przekładać na ich codzienne działania. Lepiej zatem mierzyć i kontrolować konkretne postawy i zachowania niż wartości.[2]



[1] M. Buckingham, C. Coffman: "Po pierwsze złam wszystkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej",MT Biznes, Warszawa 2001
[2] Charles O’Reilly dyskusja na temat rozgraniczenia norm i wartości, Stanford Graduale School of Business, ten i inne przykłady opierające się na badaniach O’Reilly;ego, k. Chapmana i D. Caldwella: Thinkshed 

Komentarze

Najczęściej czytane

Zaangażowany zespół? Cz.2 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Kreatywność, dopamina, sen i ból.*

Modele pracy grupowej. Praca grupowa identyfikowana jest jako jedna z najlepszych form partycypacji (?)

EN/PL Effects of building a safety culture. Efekty budowania kultury bezpieczeństwa. Część 5

Good practices: Deep and occasional learning. The phenomenon of mobbing. Dobre praktyki: Uczenie się pogłębione a doraźne. Zjawisko mobbingu.

Dobre praktyki:TQM Mennica Państwowa SA. Artysta plastyk i technologie.

EN/PL BHP, zmiana postaw pracowników. Autonomia. Change in employees attitudes. Autonomy.