Kultura bezpieczeństwa. Pogłębione uczenie się. Część 4
Pogłębione uczenie się. Każdy człowiek wnosi własny niepowtarzalny wkład w funkcjonowanie systemu i może go modyfikować.
Pogłębiona nauka obejmuje całe przedsiębiorstwo i ma charakter długofalowy. W analizę przyczyn konkretnego problemu angażowani są wszyscy pracownicy, których opinie w tym przypadku mogą być istotne, a proponowane rozwiązania odnoszą się do podstawowych motywatorów przyjętych w przedsiębiorstwie.
Uczenie pogłębione wymaga przyjęcia założenia, iż można, a nawet należy modyfikować swoje środowisko, którego naturalną właściwością jest dynamika i zmiana.
Prowadzona jest zatem systematyczna weryfikacja oraz, jeśli to konieczne, zmiana wszystkich przyjętych wcześniej przekonań, wartości oraz ustalonych norm postępowania.
Początek procesu uczenia się (doraźnego, pogłębionego) odbywa się w momencie zauważenia sytuacji niepożądanej.
__________________________________________
Według: Małgorzata Milczarek, Magdalena Warszewska-Makuch: "Uczenie się w przedsiębiorstwie warunkiem skutecznego zarządzania bezpieczeństwem pracy", Bezpieczeństwo Pracy 2/2005, s. 7
Blog AL
EN/PL Effects of building a safety culture. Efekty budowania kultury bezpieczeństwa. Część 5
Organizacja ucząca się. Teoria działania. Bariery w uczeniu się. Część 1
EN/PL Effects of building a safety culture. Efekty budowania kultury bezpieczeństwa. Część 5
Organizacja ucząca się. Teoria działania. Bariery w uczeniu się. Część 1
(kopia bloga z lat 2014-2018:
http://wiedzapraktykazmianazysk.bloog.pl Czym-jest-innowacja? ; platforma WP dostępna do 31.03.2018 roku)
Komentarze
Prześlij komentarz