Risk related to the Blue Ocean Strategy EN/PL

EN/PL
"Risk of implementing the Blue Ocean Strategy" Aleksandra Sus-Januchowska, Department of Strategy and Management Methods, Akademia Ekonomiczna im. O. Lange in Wrocław

Summary

"The strategy of the blue ocean, by W. Ch. Kim and R. Mauborgne, is based on the identification of unused market spaces by enterprises and the creation of demand for specific products or services in them.

This concept focuses on the abandonment of market competition for the so-called value innovation, or creating new values ​​for both the company and buyers. However, each strategy brings to the organization not only the potential chances of success in the market, but also certain business risks.

The purpose of the article is to identify individual risks associated with the implementation of the blue ocean strategy by enterprises, as well as to indicate ways to eliminate it. (...)

Risk related to the Blue Ocean Strategy:
Reconstruction of market boundaries: Search risk.
Concentration on a wide vision, not on numbers: Planning risk.
Identifying new demand: Risk of scale.
Achieving the correct strategic sequence: Business model risk.
Implementation of the blue ocean strategy:
Elimination of organizational obstacles: Organizational risk.
Incorporation of the implementation into the strategy: Management risk.



PL
"Ryzyko realizacji Strategii Błękitnego Oceanu" Aleksandra Sus-Januchowska, Katedra Strategii i Metod Zarządzania, Akademia Ekonomiczna im. O. Langego we Wrocławiu
Streszczenie
"Strategia błękitnego oceanu, autorstwa W. Ch. Kim’a oraz R. Mauborgne, opiera się na identyfikacji przez przedsiębiorstwa niewykorzystanych przestrzeni rynkowych i kreowaniu w nich popytu na określone produkty czy też usługi.
Koncepcja ta koncentruje się na rezygnacji z konkurencji rynkowej na rzecz tzw. innowacji wartości, czyli tworzeniu nowych wartości zarówno dla firmy, jak i nabywców. Jednakże każda strategia niesie dla organizacji nie tylko potencjalne szanse osiągnięcia sukcesu na rynku, ale również określone ryzyko biznesowe.
Celem artykułu jest zidentyfikowanie poszczególnych rodzajów ryzyka związanych z realizacją przez przedsiębiorstwa strategii błękitnego oceanu, a także wskazanie sposobów jego eliminacji.(...)
Ryzyko związane ze Strategią Błękitnego Oceanu:
Rekonstrukcja granic rynku : Ryzyko poszukiwań.
Koncentracja na szerokiej wizji, nie na liczbach: Ryzyko planowania.
Identyfikowanie nowego popytu: Ryzyko skali.
Osiągnięcie prawidłowej sekwencji strategicznej: Ryzyko modelu biznesowego.
Realizacja strategii błękitnego oceanu:
Eliminacja przeszkód organizacyjnych: Ryzyko organizacyjne.
Wbudowanie realizacji w strategię: Ryzyko zarządzania.
Źródło: Opracowanie na podstawie: W. Ch. Kim, R. Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 2005, s. 21

Komentarze

Najczęściej czytane

Mapa kultury a innowacje. Charles O’Reilly narzędzie pomiarowe Organizational Culture Profile (OCP)

Partycypacja bezpośrednia. Partycypacja jako demokracja w miejscu pracy. Direct participation. Participation as a democracy in the workplace.

Ocena ryzyka na stanowisku pracy. Teoria i praktyka: co w sytuacji, kiedy procedury zaczynają stanowić problem?

Uczenie się w organizacji: Problem, to nie problem. Problem to zmiana. Część 2

Dobre praktyki: CSR. Profilaktyka. Dyskryminacja i mobbing w pracy.