W mózgu przyjemność i ból działają na zasadzie "wagi" - gdy doświadczamy czegoś przyjemnego, waga przechyla się na stronę przyjemności, a gdy odczuwamy ból psychiczny "umysłowy" - np. poczucie krzywdy, niesprawiedliwości - waga przechyla się na stronę bólu. Pochłonięci gniewem możemy tego bólu nie zauważyć. Kreatywność wynika z pracy obu półkul mózgu. W stanie relaksu łatwiej jest nam kojarzyć i łączyć w całość myśli, tworzyć nowe pomysły. Potrafimy też planować, oceniać i wybierać, które idee warto zrealizować. Mamy postawę twórczą, oraz postrzegamy i oceniamy możliwości. Innowacyjność jest wynikiem kreatywności, a innowacja ostatnim etapem wprowadzania zmiany. Dopamina stanowi część systemu nagrody, który wpływa na uczenie się, przetwarzanie informacji, i kreatywność. Wywołuje stan oczekiwania na coś przyjemnego, i motywuje do działania. Natomiast serotonina daje poczucie satysfakcji "tu i teraz". Zauważalna sztywność myślenia może świadczyć o nadmiarz...
Kobiety na Szczycie: Biznes vs NGO w Polsce Kobiety na szczycie Gdzie kobiety liderki rządzą w Polsce? Biznes vs. NGO Zaskakująca różnica! +23 p.p. Sektor pozarządowy wyprzedza sektor biznesu w reprezentacji kobiet w zarządach o ponad 23 punkty procentowe. Niedoreprezentowanie kobiet w zarządach: kontekst 2023 Polska na tle globalnych i europejskich trendów pokazuje, że choć istnieją postępy, wciąż jest wiele do zrobienia. Poniższe dane obrazują udział kobiet w zarządach firm. Na świecie W Unii Europejskiej ...
In the field of my professional interests is change management. The contemporary world, man, social groups and the economy are based on knowledge. It would seem that information is the most important thing in this global village. Meanwhile, the ability to process information in terms of identifying needs becomes more important. Knowledge without practice remains a theory enclosed in a drawer of minds. Practice unchanged inhibits development. Time is changes. The intention of change creates visions of the future. Planning for changes outlines the future. Experiencing change creates a risk. New knowledge and experience prepare for changes, minimize the risk. Every change is possible by carefully perceiving and experiencing a given situation. Practice questions: "What can I change to gain?" , is the mental key to the door of the boundless Blue Ocean Strategy, new decisions, strategic changes towards the new value of existence, inn...