EN/PL Quality Management. The organization can develop models of learning based on work safety principles.

EN/PL

Chief: Every employee is a director at his own workplace.

Integration of work safety management systems with management systems based on the Total Quality Management (TQM) concept: comprehensive quality management at the level of job improvement.

The foundation these activities are the perception of a company as a thought system: actions and decisions of individual employees.

Acceptance of the attitude of thinking according to the occupational safety management system requires organizational changes, eg changes in employee participation, searching for solutions that increase employee involvement in the implementation of security policy understood also as co-responsibility for safety and quality of work.


Working in teams is conducive to sharing knowledge. Generating knowledge involves recognizing content that is important in the enterprise and mobilizing people to share knowledge.

What is this organizational knowledge at the level of teamwork, is there a need for databases, new theories? Knowledge is also any feedback, error, attention, different point of view, difficulty, overcoming which will improve the basic activity performed on a daily basis.

The actual assessment, with a watch in hand, of the time of work of an administrative and office employee serving traditional letter correspondence may surprise, and what is more, eliminate losses: potential "mistakes", misunderstandings, loss of PR image.

Thinking according to health and safety standards allows you to focus on the task, distance yourself from the emotions. It is a kind of self-improvement training at your own work position, affecting the quality of work and the life of a personal employee.

Remember about the actual organization of working time and the scope of employee's responsibilities. Man needs time equally for assigned tasks, as well as thinking, reading, discussing a "matter" considered important "thinks" at a given moment.

The effect of correctly implemented security culture, eg in multitasking, is the increase in the quality of work, employee satisfaction and saving of health, employee's vital strength, by reducing the expenditure of mental and physiological energy.

One of the basic mistakes in time management is a cognitive error, eg the concept of multitasking understood correctly as: an attitude towards a multitude of tasks, not a multitude of activities performed at the same time.

The multiplicity of tasks requires focusing on one task, taking a new action after completing one case. Answering the telephone results in - stopping work at the computer.


Zarządzanie przez jakość. Organizacja może wypracować modele  uczenia się na podstawie zasad bhp.

Szef: Każdy mój pracownik jest dyrektorem na własnym stanowisku pracy. 
Integracja systemów zarządzania bhp z systemami zarządzania opartymi na koncepcji Total Quality Management (TQM): kompleksowego zarządzania jakością na poziomie doskonalenia pracy na stanowiskach.
Fundamentem jest postrzeganie przedsiębiorstwa jako systemu myślowego: działań i decyzji poszczególnych pracowników.
Przyjęcie postawy myślenia według systemu zarządzania bhp wymaga zmian organizacyjnych, np. zmian w partycypacji pracowniczej, poszukiwaniu rozwiązań zwiększających zaangażowanie pracowników w realizację polityki bezpieczeństwa pojmowanej również jako współodpowiedzialność za bezpieczeństwo i jakość pracy.
Praca w zespołach sprzyja dzieleniu się wiedzą. Generowanie wiedzy polega na rozpoznawaniu treści istotnych w przedsiębiorstwie oraz na mobilizowaniu ludzi do dzielenia się wiedzą.
Czym jest owa wiedza organizacyjna na poziomie pracy zespołowej, czy potrzeba baz danych, nowych teorii? Wiedza, to również każda informacja zwrotna, błąd, uwaga, odmienny punkt widzenia, trudność, pokonanie której usprawni podstawowe czynność wykonywane na co dzień.
Rzeczywista ocena, z zegarkiem w ręku, czasu pracy pracownika administracyjno-biurowego obsługującego tradycyjną korespondencję listową może zadziwić, a co więcej, wyeliminować straty: potencjalne „pomyłki”, nieporozumienia, utratę wizerunku i PR.
Myślenie według norm bhp pozwala skupić się na zadaniu, zdystansować się od emocji. To swoisty trening samodoskonalenia na własnym stanowisku pracy, wpływający na jakość pracy i życie osobistego pracownika.
Należy pamiętać o rzeczywistej organizacji czasu pracy i zakresie obowiązków pracownika. Człowiek potrzebuje czasu równo na wyznaczone zadania, jak i przemyślenie, czytanie, przedyskutowanie „sprawy” uznanej za ważną w danym momencie.
Efektem poprawnie realizowanej kultury bezpieczeństwa np. w wielozadaniowości jest wzrost jakości pracy, zadowolenie pracownika oraz oszczędność zdrowia, sił witalnych pracownika, przez zmniejszenie wydatkowania energii umysłowej i fizjologicznej.
Jednym z podstawowych błędów w zarządzaniu czasem jest błąd poznawczy np. pojęcia wielozadaniowości rozumianej poprawnie jako: nastawienie na wielość zadań, a nie na wielość czynności wykonywanych w tym samym czasie.
Wielość zadań wymaga bowiem skupienia się na jednym zadaniu, podjęcia nowego działania po zakończeniu jednej sprawy. Odebranie telefonu skutkuje przerwaniem pracy przy komputerze.

Oprac. wł.

Przykład wielozadaniowości za: Jacek Santorski, Proste reguły zarządzania energią ludzi w organizacji, Konwersatorium 17-01-2008








(kopia bloga z lat 2014-2018:
 http://wiedzapraktykazmianazysk.bloog.pl Czym-jest-innowacja? 
platforma WP dostępna do 31.03.2018 roku)


Komentarze

Najczęściej czytane

Zaangażowany zespół? Cz.2 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Kreatywność, dopamina, sen i ból.*

Kobiety w C-suite: NGO i biznes (2025).

Notepad online about me. EN/PL Notatnik online o mnie.