Production and modern technologies. Returns to manufactories? EN/PL Workshops, manufactories, factories.
"The greatest invention of the nineteenth century was the invention of the method of invention".
Alfred North Whitehead
In Science and the Modern World 1925
At the beginning of the second half of the nineteenth century, manufactories began to transform into factories. Places where production is organized on a large scale, with a large share of machinery. Production forms are rhythmic - stream, repeatable, stable, permanent series.
The creation of the first factories did not liquidate all the manufactories. In various forms they have survived to this day in the following sectors: jewelery, tailoring, luxury cars, laboratory equipment.
Note: June 2018
Polish retail trade and FMCG sector fast-moving consumer goods
they are in the transformation phase. The main trends determine this development:
1) health & wellness
2) return of the manufactories
3) security in social media & artificial intelligence as minimizing investment risk
4) safety of product quality and food safety
5) cyber security & hidden psychological factors of investment security
PL
Największym wynalazkiem XIX wieku był wynalazek metody wynalazku.
Alfred North Whitehead
In Science and the Modern World 1925
Produkcja i nowoczesne technologie: powroty do manufaktur? Warsztaty, manufaktury, fabryki.
Nierytmiczne - nietypowe, niepowtarzalne, nieustabilizowane, zmiennoseryjne formy produkcji, charakterystyczne są dla dawnych warsztatów rzemieślniczych i manufaktur, produkujących znaczne ilości wyrobów z dużym udziałem ręcznych prac.
Z początkiem drugiej połowy XIX wieku manufaktury zaczęły się przekształcać w fabryki. Miejsca, gdzie produkcja jest zorganizowana na dużą skalę, przy dużym, udziale maszyn. Formy produkcji są rytmiczne - potokowe, powtarzalne, ustabilizowane, stałoseryjne.
Powstanie pierwszych fabryk nie zlikwidowało wszystkich manufaktur. W różnej formie przetrwały one do dziś w sektorach: jubilerstwo, krawiectwo, luksusowe samochody, sprzęt laboratoryjny. Publikacja z dnia 16. 05.2015
Nota: czerwiec 2018
Polski handel detaliczny i branża FMCG fast-moving consumer goods
znajdują się w fazie transformacji. Główne trendy determinują ten rozwój:
1) health & wellness
2) powrót manufaktur
3) bepieczeństwo w mediach społecznościowych & sztuczna inteligencja jako minimalizacja ryzyka inwestycji
4) bezpieczeństwo jakość produktu i bezpieczństwo żywności
5) cyber security & ukryte czynniki psychologiczne bezpieceństwa inwestycji.
Nota: czerwiec 2018
Polski handel detaliczny i branża FMCG fast-moving consumer goods
znajdują się w fazie transformacji. Główne trendy determinują ten rozwój:
1) health & wellness
2) powrót manufaktur
3) bepieczeństwo w mediach społecznościowych & sztuczna inteligencja jako minimalizacja ryzyka inwestycji
4) bezpieczeństwo jakość produktu i bezpieczństwo żywności
5) cyber security & ukryte czynniki psychologiczne bezpieceństwa inwestycji.
Komentarze
Prześlij komentarz