Partycypacja i jakość pracy.

Efektywność partycypacji bezpośredniej zależy od czynników wewnętrznych i zewnętrznych tj. kultury firmy i kultury kraju oraz od wiedzy i doświadczenia pracowników w radzeniu sobie z problemami zarządzania.

Zwiększone przez partycypację poczucie wpływu powoduje, że pracownik uświadamia sobie współistnienie interesów swoich i organizacji. Przyczynia się to do wzrostu zaufania, lepszej komunikacji potrzeb, lepszej organizacji pracy pracownika, nabywania umiejętności komunikacji potrzeb w zakresie godzenia życia rodzinnego z pracą, skuteczniejszej organizacji pracy zespołu, wzrostu motywacji do pracy i poziomu zaangażowania.

W obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy mamy na ogół do czynienia z informowaniem o podjętych decyzjach, wysłuchiwaniem opinii pracowników oraz konsultowaniem decyzji przed ich ostatecznym podjęciem.[1]

Partycypacja stanowi więc proces nieustającego wzrostu motywacji, poczucia odpowiedzialności, kultury bezpieczeństwa i jakości pracy.
____________________________________________
[1] Zofia Pawłowska: "System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy – wpływ na partycypacje bezpośrednią", CIOP PIB, Bezpieczeństwo Pracy 1/2009, s. 13-15

*Proces poprawy jakości bezpieczeństwa i wydajności pracy. op. wł.

Komentarze

Najczęściej czytane

Zaangażowany zespół? Cz.2 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Kreatywność, dopamina, sen i ból.*

Ból to wyzwanie cywilizacyjne. Cz.4 Zaangażowany zespół? Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu.

Mam kota (!) na punkcie bezpieczeństwa. Czy znam sąsiada?

Zaangażowany zespół? Cz.1 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Empatyczne strategie wsparcia pracowników.

Notepad online about me. EN/PL Notatnik online o mnie.

Organizacja ucząca się. Teoria działania. Bariery w uczeniu się. Część 1