Partycypacja i jakość pracy.

Efektywność partycypacji bezpośredniej zależy od czynników wewnętrznych i zewnętrznych tj. kultury firmy i kultury kraju oraz od wiedzy i doświadczenia pracowników w radzeniu sobie z problemami zarządzania.

Zwiększone przez partycypację poczucie wpływu powoduje, że pracownik uświadamia sobie współistnienie interesów swoich i organizacji. Przyczynia się to do wzrostu zaufania, lepszej komunikacji potrzeb, lepszej organizacji pracy pracownika, nabywania umiejętności komunikacji potrzeb w zakresie godzenia życia rodzinnego z pracą, skuteczniejszej organizacji pracy zespołu, wzrostu motywacji do pracy i poziomu zaangażowania.

W obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy mamy na ogół do czynienia z informowaniem o podjętych decyzjach, wysłuchiwaniem opinii pracowników oraz konsultowaniem decyzji przed ich ostatecznym podjęciem.[1]

Partycypacja stanowi więc proces nieustającego wzrostu motywacji, poczucia odpowiedzialności, kultury bezpieczeństwa i jakości pracy.
____________________________________________
[1] Zofia Pawłowska: "System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy – wpływ na partycypacje bezpośrednią", CIOP PIB, Bezpieczeństwo Pracy 1/2009, s. 13-15

*Proces poprawy jakości bezpieczeństwa i wydajności pracy. op. wł.

Komentarze

Najczęściej czytane

Zaangażowany zespół? Cz.2 Humorzasty zespół? Im więcej przyjemności tym więcej bólu. Kreatywność, dopamina, sen i ból.*

Kobiety w C-suite: NGO i biznes (2025).

Notepad online about me. EN/PL Notatnik online o mnie.