Organizacja federacyjna.The federation organization. Employee like "owner" at the workplace.
PL/EN
Pracownik jak "właściel" na stanowisku pracy.
Szef uczy, przypomina o odpowiedzialności.
Według Ch. Handy federacja może być dowolnie duża. Kluczową cechą jest, że każde stanowisko ma stronę biznesową, czyli każdy pracownik staje się biznesmenem, co jest zupełnie odmienne od tego, jak tradycyjna organizacja traktuje pracownika.
Wszyscy pracownicy mogą stać się ludźmi biznesu, którzy chcą podążać wszędzie i robić wszystko wewnątrz lub zewnątrz organizacji tak, aby praca została wykonana."[1]"Federacyjna organizacja rozbija tradycyjną organizację na małe, samowystarczalne, jednostki z wyróżniającymi się osobowościami."[2]
Prawie cała nadrzędna struktura nad nimi jest usunięta. W procesie tym prawie każdy zobowiązuje się do bycia przedsiębiorcą i tworzenia własnego stanowiska pracy. Charles Handy łączy te wszystkie rozdzielone małe jednostki w zwartą organizację w kształcie koniczyny. Każdy z liści wg. Handy’ego, symbolizuje trzy różne grupy ludzi współczesnej organizacji:
(1) profesjonalistów i specjalistów,
(2) pracowników pracujących na zasadzie outsourcingu:
konsultanci i inni wybrani specjaliści, którzy są wynajmowani z zewnątrz do pracy nad specyficznymi projektami lub do wykonywania pracy, która ani nie jest podstawowa dla organizacji, ani nie jest częścią podstawowej ekspertyzy, którą wykonują specjaliści rdzenni, ani częścią rutynowej pracy, której ci specjaliści rdzenni nie chcą wykonać,
(3) pracowników zatrudnionych czasowo.
Zastosowanie koncepcji outsourcingu umożliwia:
* koncentrację na prowadzeniu działalności podstawowej,
* wykorzystanie zasobów do podstawowej działalności,
* dostęp do najnowszych technologii,
* redukcję i kontrolę kosztów operacyjnych.
[1] Barbara Kożusznik: "Zespół pracowniczy wobec wyzwań nowych modeli organizacji", [w] M. Górnik-Durose, B. Kożusznik: "Perspektywy psychologii pracy", Katowice 2007, s.125
[2] Tamże, s.126
(kopia bloga z lat 2014-2018:
http://wiedzapraktykazmianazysk.bloog.pl Czym-jest-innowacja? ; platforma WP dostępna do 31.03.2018 roku)
How do you help to be responsible?
Persecution of the police & methods of teaching violence. Prześladowanie policji i metody uczenia przemocy. Mobbing & stalking
Employee like "owner" at the workplace.
The boss teaches, reminds about responsibility.
According to Ch. The handy federation can be freely large. The key feature is that each workstation has a business side, i.e. each employee becomes a businessman, which is quite different from how a traditional organization treats an employee.
All employees can become business people who want to go everywhere and do everything inside or outside the organization so that the work is done. "[1]
"The federal organization breaks down the traditional organization into small, self-sufficient, individuals with outstanding personalities." [2]
Almost the entire parent structure over them is removed. In this process almost everyone undertakes to be an entrepreneur and create their own workplace. Charles Handy combines all these separated small units into a compact, clover-shaped organization.
Each of the leaves according to Handy, symbolizes three different groups of people in the modern organization:
(1) professionals and specialists,
(2) employees working on the basis of outsourcing:
consultants and other selected specialists who are hired from outside to work on specific projects or to perform work that is neither basic to the organization nor part of the basic expertise that is carried out by indigenous specialists or part of the routine work that these indigenous specialists they do not want to do,
(3) temporary employees.
The application of the outsourcing concept enables:
* focus on conducting core business,
* use of resources for the core business,
* access to the latest technologies,
* reduction and control of operating costs.
-------------------------------------------------- ----------------------------
[1] Barbara Kożusznik: "Team of workers facing the challenges of new organization models", [in] M. Górnik-Durose, B. Kożusznik: "Perspectives of work psychology", Katowice 2007, p.125
[2] Ibid, p. 126
An example of strategic changes
Company headquarters will change significantly in the next five years. What will the corporate center look like before and after transition?— strategy+business (@stratandbiz) 25 lutego 2019
https://t.co/MjZOiujvOl #FutureofWork pic.twitter.com/Qwll2RBRVN
Komentarze
Prześlij komentarz